CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, August 12, 2008

لوزه هتجننى


هاى يا جماعة ... انا عامله البوست ده مخصوص عشان اشهدكم على الست لوزه هانم اللى ليها خمسين سنة موعدانى انها هتعمل بوست هنا فى البلوج ومعرفش ايه اللى شاغلها عننا بالظبط مع انها خلصت امتحانات من زمان ... يظهر بقى اللى على على والباشا مش فاضيلنا ... وانا بقولكم الكلام ده دلوقتى عشان انا عارفه انكم اكيد زعلانين منى لانى سايبه المدونة مهجورة .. وخيوط العنكبوت ملت الدنيا والهلوس كتر .. لكن المفروض اللى تزعلو منها لوزه .. لانها هى اللى عليها الدور تعمل بوست .. اتصرفو معاها بقى ... قشروها .. كلوها .. اللى انتو عاوزينه


وانا والله مش بإيدى التأخير .. انا متبهدله فى الشغل .. متبهدلة بمعنى الكلمه .. وبالذات فى الحر ده .. انا مش عارفه يوم القيامه لما الشمس هتبقى قريبه مننا قوى هنعمل ايه ... ربنا يستر

والواحد كل يوم بيشوف مآسى فى المستشفى دى تحسسه انه ماكنش عايش فى الدنيا دى قبل كده

يعنى مثلا فى مره من المرات .. دخلت علينا واحده ف الاستقبال .. عندها حوالى اربعين سنه .. ومظهرها كويس الى حد ما .. ومتعلمة ... المهم كانت طالبة تقرير طبى على جروح وكدمات على وشها وجسمها عشان تبلغ البوليس .. فالمهم كنا بنعاين الجروح وانا كشفت عليها بنفسى ... عندها كدمات شديده فى عنيها الاتنين .. وف دراعها وضهرها وصدرها .. يعنى من الاخر اتعرضت للضرب الشديد .. وعامله جبيره على دراعها التانيه

المهم اتضح ان الست دى كانت جت قبل كده وقالت انها اتعرضت للضرب فى الشارع واتسرقت شنطتها ومعملتش بلاغ .. لكن رجعت تانى عشان تعمل بلاغ .. غيرت رأيها يعنى .. حاولنا نعرف منها الحقيقه بكل الطرق ولكن هى كانت بتتهرب .. المهم من هنا لهنا عرفنا الحقيقة اللى انا .. عن نفسى .. شعر راسى وقف منها ... اللى ضربها ابنها

بس تعرفو يا جماعه .. احنا مش اول مره نسمع عن ابن بيضرب امه .. بنشوفها فى البرامج والمسلسلات والافلام .. لكن صدقونى .. على ارض الواقع .. لما تشوف الحاله وجها لوجه .. الامر بيختلف تماما

وهى الست فى الاول مرضيتش تعمل بلاغ عشان مش عاوزه تسجن ابنها .. وكانت ساعتها مروحه من المستشفى بعد ما عملت الجبيره .. ولما وصلت بيتها .. ابنها طردها وقالها مالكيش قعاد فى البيت ورماها ف الشارع ... فاضطرت .. بقلب مكسور .. تعمل بلاغ على ابنها لانها مش لاقيه مكان تنام فيه

الحقيقه كلنا بكينا عليها ... فعلا .. علامه من علامات الساعة .. شئ لا يصدقه عقل ولا يقبله منطق ولا دين .. شئ مثير للشفقه على الام وف نفس الوقت على الاشمئزاز من الابن اللى هو مش بنى آدم اصلا .. ولا حتى حيوان .. انا كده هظلم الحيوان لو قلت عليه حيوان

بس انا مش مصدقه على فكره ... اكيد الابن ده مختل عقليا .. مفيش حد هيقدر يقنعنى انه سليم


المهم انا مش عاوزه اقلبهالكم نكد كده ... لازم حته فرفشه فى الآخر .. ماهو الواحد فى المستشفى دى مش بيشوف مآسى بس .. بيشوف مواقف وطرائف

فى مره كنت فى قوضة الغرز .. خلصت شغلى وحطيت غيار وبلاستر ع الجرح وخرجت بره القوضه وف ايدى بكرة البلاستر .. المهم لاقيت واحد طويل عريض قد ابويا .. بيقوللى .. ادينى حتة بلاستر

المهم قلتله ليه؟؟ .. قاللى عاوزها ف حاجه .. قلتله حاجة ايه؟؟ وطلعت الغلاسه عليا ومرضتش اديله حاجه الا لما يقوللى ليه .. المهم قاللى .. عشان الجوزة

طبعا انا قعدت حوالى ثانيه ونص فى ذهول وبعدين قلتله .. بقى انت جاى المستشفى وبتكلم الدكتوره وبتطلب منها بلاستر عشان الجوزه؟؟ ده انا اروح النار لو اديتك .. وسبته ومشيت

والطريف ان مره جت واحده دكتوره فى الجامعه استقبال الحوادث عشان عاوزه حد يخلعلها الحلق عشان مش عارفه تخلعه

مره دكتور زميلنا .. بعد شغل 48 ساعة متواصل .. دخل يريح شويه .. وكان سمح لعيان انه ياكل حاجات خفيفه بعد ما عمل العمليه .. قاله كل زبادى .. وبعدين دخل نام .. جم اهل العيان وقعدو يرزعو الباب على الدكتور .. كانو هيكسروه .. وصاحبنا صحى من احلاها نومه وافتكر ان فى مصيبه حصلت .. المهم قالوله .. نجيب زبادى عادى .. ولا بخيره؟؟

مره واحد جالى استقبال الحوادث .. كان عاوزنى اشحنله الكارت عشان مش عارف يشوف الارقام

انا مش راضيه اعلق .. سايبالكم انتوا التعليقات

والى اللقاء فى حلقه قادمة .. واطير اجيبهالكم من كل انحاء الدنيا .. والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

17 comments:

momken said...

انا بقى قريت البوست بتاعك
على تعرفى الفرق بين اخلاقى واخلاقك

فى الاول كنت هاكروت لانى مش بحب اقرا عن عقوق الابناء
بصراحه مطقش حاجه زى دى

بس لاقيتك بتتكلكى عن مواقف مختلفه قلت يا واد يا ممكن اهو فسحه

الا هو انتى دكتوره ايه؟؟؟؟؟؟
مش مشكله اى حاجه اهو نجيلك ناخد حقنه فتامين سى
ونعمل اشعتين تلاته
ونجبس صوابعنا
ونطمن على صحتنا
ويجعله عامر


طيب انا مره كنت فى الامارات
ودخلت وحده المركز الطبى فى منطقه فى اى بى وقلتلهم انا مش مظبوطه
انا صاحيه من النوم مضيقه ومش عارفه السبب شوفنى مالى

كان اصدقائى هيتجننوا
ووحده كانت حامل اتصلت بالمركز علشان حد يروحلها البيت راحت دكتوره فقالت لها الحقنى هموت عندى شراهه شديد ومش قدره ابطل الاكل
وعماله ترجع وتاكل وترجع وتاكل

وكانت شبه
اى خدمه

تحياتى

Anonymous said...

thx 3ll post

good post

loza said...

أنا والله مش عارفه اقول اي حاجه غير انك تحفه كبيره جدا ...

اولا على البوست سمحيني والله انا عارفه اني مقصرة مهما اعتذرت مش هكفي .. بس والله العظيم مشغوله .. ويومي زحمه جدا ... معنديش وقت اشم نفس حتى نت بفت في نص الليل شويه .. والله شغل .. لا حرام وشويه لعب .. الحق .. وبعد كده طول اليوم مشغوله ... لما نتقابل هحكيلك ..

بس والله والله هعمله .. أصلا لو فتحتي الداش بورد هتلقيه موجود وباديه فيه ..
______________________

اما على المستشفى فا يا شماتت أبله زازا فيك ..

ههههه

على عقوق الوالدين .. بصراحة لا تعليق ..

وعلى قوضة الغرز كويس علموكي تلضمي الابره ... ههه
بس عندي سؤال .. ايه هيه الجوزة ... قصدك الأرجيلة ..

بس أكثر موقف يفطس من الضحك .. بتاع الزبادي ..
ههههههه قوليلو لا بشره ..

__________________________


على فكره .. كانت وحشاني اخبارك

بس خدي بالك اوعي تاخدي شوكالاته من حد ..

ههههههههههه

loza said...

MOmken

هههههههه ان شاء الله بس تكون عجبتك الفسحه ..

وهيه للولا عملتلك ايه .. ايه قصة الاخلاق ده .. انا مفهمتش ... ولا هيه هروتتلك بوست قبل كده ..


عموما للولا لسه امتياز متخصصتش يعني .. لكن هتتخصص باش تمرجي باذن الله ..

هتتطلع تمرجي معتبر انما ايه ..
ابقى تعاله بقى تديك حقن

ههههههههه

والي يعيش في الدنيا يا عم ممكن يشوف العجب ..

متشكرين

يلا بقى وأنا كمان أي خدمة

loza said...

على فكره الصوره تحفه شبهك ..هههه

Unknown said...

والله ما فيش أعجب منك يا لولا

بس أنا مش عارف متحلو مشكلكم ده على حمب مش على الملء . فهماني أكيد علشان أنا تاز بس عملت شوية تغيرات في البلج بتاعي

على العموم الموضوع بتاعك طويل لدرجة اني كنت هسيبو ومش هكملو بس قلت لنفسي شد الهمة وكمل واعرف ايه أخرتها مع البنتين دول .. وأنا أهو كملتو وديني بعلق عليه

خلينا نشوفك

.......................

سلام

loza said...

ههههههههههههههههههههههههههه
اهلا يا تاز يا ميت أهلا وسهلا .. والله نورتنا ..

بس عجبتني شد الهمه يا واد

lolla said...

لوزه الله يباركلى فيها ردت على الكل بالنيابه عنى

شكرا يا عسل

اصل انا مش عارفه نازل عليا الكسل الرهيب ده منين

ع العموم شكرا على كل التعليقات اللطيفه

loza said...

Steel BeaUtY


ur welcome and thankx alot for being here ..

glad to see u here ..

loza said...

ايه الكروته ده يا بنتي ها ..

انت بتكروتينا كده ليه ... نفسي افهم ..

طيب طيب وبعدين انا رديت على ممكن وتاز ...

وفي ناس قلت انك هتيجي تردي عليهم ..

قال شكرا على التعليقات اللطيفة


طيب طيب مسير الحي يتلاقى

Herr Esharif said...

Malek ya lolla ... el post 3ala loza wla el hospital hahaha ma 3alena wa'9e7 eno loza m'3lebak halba ... Tel2eha tetshms delo2t 3ala wa7da mn elshwa6i ... allah y3enk 3ala sho'3lek e7na kaman 3endna fe el mostshfa 7adet wla 7arj ... Rabena m3ak ... Salam

Unknown said...

Well well well......

momken said...

انا جاى اقولكم انتوا لاتنين كل سنه وانتوا طيبين

تحياتى

blue-wave said...

هههههههههههههههههه
ودا ييجى ايه جنب اللى بشوفه كل يوم فى المستشفى؟؟؟
ابقى راجعى البوست بتاعى
عن العيانين سألونى
هاتلاقى فيه مواقف من دى كتيييييييييير
اما بالنسبه لعقوق الوالدين وان ابن يضرب امه او ابوة ف دى للأسف كترت جدا
وفعلا دى من علامات الساعه
عموما ربنا يلطف بينا
تحياتى

تامر حسين said...

عشان تعرفو بس ان الواحد لما بيسألش محدش بيٍسأل فيه ولا يطمن عليه

تامر حسين said...

عشان تعرفو بس ان الواحد لما بيسألش محدش بيٍسأل فيه ولا يطمن عليه

Anonymous said...

Making my penis bigger has actually taught me several things, away from the fact that it truly is ultimately possibly and permanent, he said. The first is that penis sizegenetics surgery is simply not necessary. Surgery is costly, actually also very risky, even in cases the location where the procedure goes smoothly without any complications. Besides that, surveys have shown that a number men might possibly gone under the knife aren't going to be pleased together with the results.I also learned that pumps don't work. At the time i decided I wanted to start making my penis bigger, I bought a pump, and this wasn't a cheap one either.
http://sizegenetics-reviewx.tumblr.com/