CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, June 5, 2008

نظام يودى ف داهيه


عمركوش شفتوا حوادث ... بسبب اشارات المرور؟؟
حوادث بسبب اشارات المرور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خلينى اشرحلكم

يعنى لما اشارة المرور تبقى حمرا ... والعد التنازلى يعد 40 ثانيه .. تفتكروا ده يؤدى الى تراكم كام عربيه ورا بعضها؟؟

ولما ربنا يفتحها وتبقى الاشارة خضرا والحمد لله ... والعد التنزلى يعد بالصلاة على النبى 10 ثوانى .. ؟
تفتكرو ده وقت كافى لمرور كل العربيات اللى اتراكمت؟
وكام واحد عنده مصلحه .. واللى تعبان .. واللى عنده مشوار مهم
فاللى بيحصل كالآتى

العربيه وهى ماشيه قبل ما توصل للاشاره .. السواق بيبقى شايف على مرمى البصر العد التازلى بتاع الاشاره الخضرا .. فيعمل سباق مع الزمن عشان يقدر يعدى قبل ما تبقى حمرا
يالا نبدأ السباق .... فووووو .. فووووو .. فووووو فمممممممممممممممممممم .... شششششششحححححححححح .. دى الفرامل على فكره .. نكمل .. شححححححححححح ... بوم .. طاخ .. تش بروووم .... يالهويتييييييييييييي

والنتيجه .. الحالات تيجى ترف علينا اشكال والوان .... مصايب متعدده والسبب واحد .. حادثة عربيه

فأنا .. التمس من وزير المواصلات ... ومسئولين المرور ف مصر .. انهم يبطلوا نظام بقى وبلا اشارات مرور بلا نيلة ... وخلو الشعب المصرى على فطرته لان مافيش احسن من فطرت الشعب المصرى
النظام مع الشعب المصرى مش كويس ... ممكن يؤدى للتخلف العقلى على المدى البعيد والقريب كمان

او لو مش قادرين تتخلصوا من اشارات المرور ... زى ماهم 40 ثانيه احمر بالمعروف .. خليها 40 ثانيه اخضر بالمعروف .. وكفايه بقى حوادث ف الاستقبال مش عارفين ننام

سلام عشان اروح انام ... تعبنا من الحوادث كفايه .. متقعدوا ف بيوتكم يا جماعه بكرامتكم احسن

62 comments:

loza said...

ايه ده انا اول مره اعرف ان في خنصرة في القصة ده...



وانا عايزه المقطع ده بالصوت لو سمحتي ..


يالا نبدأ السباق .... فووووو .. فووووو .. فووووو فمممممممممممممممممممم .... شششششششحححححححححح .. دى الفرامل على فكره .. نكمل .. شححححححححححح ... بوم .. طاخ .. تش بروووم .... يالهويتييييييييييييي




شكلك تحفه ..


ههههههههههههههههههههه

loza said...

.

ana ga3an said...

عين العقل
بل ممكن يخلة الموضوع بالحساسة كدة
يعني السواق من دول لما يحش ان المسالة و الوقفة طولت
يرزع اولاني و يطلع
و العكس صحيح
الحارة اللي ماشية
تحط في عينها حصوة ملح
علشان اخواتهم السواقين

loza said...

lollaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

الحقي .. في حد جاب سرتك مع سيرة العقل ..

ده انا كان هيغما عليه لما قريتها ..


وييييييييييييييي
بعد الشر عنك من مرض العقل ..

loza said...

وانا كمان جعانه على فكره هروح اتغدى

momken said...

وانا من موقعى هذا خلف عجله القياده اؤيد وبشده الغاء اشارات المرور فى الشورع وياريت يلغوا الفولات فى الملاعب علشان برضه بتضيقنى وبرضه بتعمل اصابات

وياريت يلغوا المخلفات علشان مش ظريفه خالص

كمان وده اهم انهم يلغوا ظباط الشرطه علشان بيتمنظروا على اهلينا بفلوسنا

كما اناشد المسؤولين بالغاء ابطاقه القوميه والرقم القومى وممكن نمشى بكارنيه الجامعه
او بكارنيه مترو الانفاق

ال نظام ال

نظام اه نظام

تحياتى

lolla said...

loooooooooooza

ماتخليها صوت وصوره كمان يا خفه

هههههههههههههههههههه



وايه السكوت اللى بعد كده ده؟؟
القطه اكلت لسانك؟؟

lolla said...

ana ga3an

والله مش انت بس كلنا جعانين


شكرا لتعليقك وزيارتك

lolla said...

looooooooooooooooooooozaaa

جرررررررررررررررررررررررر

بعد الشر عليكى ياختى انت كمان

lolla said...

momken

يا خرابى يا ممكن ده انت ناوى تخربها

بس والله عندك حق ... الفاولات مالهاش لازمه بس بتبقى حلوه لو ف صالحنا

والمخالفات انا معاك انها تتلغى لانه
استغلال واضح .. حاجه كده مع الضرايب

وشرطى المرور يتلغى لانه مالوش لازمه اصلا ... ليه لازمه بس مع الغلابه .. غير كده بالعشره جنيه المتينه يبقى فل الفل وانت فاهم قصدى


والبطاقه انا معاك انها تتلغى عشان حاجه واحده بس ... الصوره بتبقى شكلها يقرف ..ههههههههههه

مافيش احلى من كارنييه الجامعه

شرفتنى يا ممكن

blue-wave said...

انا مش فاهم وانتى ايه اللى مزعلك؟ يا ستى خلينا نسترزق
انا دكتور على فكرة ك
تحياتى

تامر حسين said...

علي فكره انا مش هعلق علي الموضوع مع اني جوايا كلام كتير عن الموضوع ده
والسبب
انا زعلان منك انتي واختك لانكم بقالكو قرن مش بتزوروني
مع اني كنست المدونه ورشيت قدامها
بس بجد انا زعلان اما نشوف بقي زعلي ده عادي عندكم ولا غالي
يالله ومن غير تحياتي وفنلاتي وشرباني
هخليها قمصاني وتيشرتاتي

loza said...

Blue wave

استنى للولا هيه الي زعلانه ايجي تشرحلك
ههههههههه

انا مليش داعوه

للولا بيندهوا عليكي

هههههه

loza said...

تامر

زعلان ليه تعاله اما أقلك

هههههه
بلاش باقي الاغنية علشان مش حلوه

ههههههه
بس المقطع ده بحبه

وعلى فكره بنزورك بس في الخباثة ..

ههههههه

ويشهد علينا الارشيف بتاع المسنجر

دعاء مواجهات said...

ازيك ياقمر عندك حق فعلا

وانا ابصم على كلامك بالعشرة

نقعد ف بيوتنا اكرملنا طبعا طبعا

بيس ياقمر

منتظرااكى

ارجوا دوام التواصل.

Unknown said...

هل يمكنني دعوتك لمدونتي
تحيتي وأنتظر الزيارة
سأكون سعيد جدا لو لبيت الدعوة
مدونتي هنا
http://kanyatklam.blogspot.com
ولو كانت هذه هي المرة الاولى التي ازور فيها مدونتك فأعدك أن لا تكون الاخيرة أبدا
منتظرك

lolla said...

blue-Wave

اهلا بيك يا دوك .. وان شالله متكونش آخر زياره


نسترزق .. صحيح والله ..هههههههههههههه

طب احنا عاوزين تنويع بس .. بلاش الحوادث دى

يعنى شوية تايفويد .. على حصوه فى المرارة .. كده يعنى
نورتنا

lolla said...

تامر


عى فكره يا استاذ تامر انا مش عارفه انت بتستهبل .. ولا بتستعبط .. ولا الاتنين مع بعض


انا على طووول بعلق عندك وانت مش بترد عشان انت بقيت نجم مهم جدا

مفيش غير منديلك على الرملة ده اللى معلقتش فيه لانى مش عاوزه منديلى يتوسخ

تعلق او متلقش .. براحتك .. عادى




هههههههههههههههههههه
انا بهزر على فكره

lolla said...

لوزه ... حلوه الصوره
ابقى ورينى صورتك


ويييييييييييييييييييييييييي

شكرا

lolla said...

دعاء موجهات

اهلا بيكى ف مدونتنا ... شرفتينا ونورتينا

وشكرا على تعليقك اللطيف

ودايما التواصل ان شاء الله

lolla said...

كاتب مصرى


طبعا مش ممكن اقاوم اغراء العزومة الظريفه دى

شكلى كده هشد الرحال على المدونه بتاعتك قريبا

بس استنى لما اجهز شنطتى .. واحجز
احسن كالعاده مش هلاقى حجز .. او كالعاده الكومبيوتر هيبقى عطلان

انا بقول نخليها موتو رجل احسن
هههههههههههههههههه
انا جاييييييييييييييييي

تامر حسين said...

انتي يبنت انتي لمي لسانك وبلاش هزار الجزمجيه ده
ايه بتستهبل ولا بتستعبط دي
خلي في احترام شويه علشان متأخديش حد علينا
ولا انا غلطان

دعاء مواجهات said...

ميرسى ع كلامك الرقيق بجد

اشووفك ع خير يارب

هتوحشينى

loza said...

ربنا يهديكي وسيبي تامر فحاله .. احسن يزعل .. خليكي عليه انا بس وأمري الى الله

ذنبه ايه هوه يتحمل هزارك الدبش

هههههه


وفي حد هنا شكله عشره معاكي ..
انت تعرفي ناس من ورايه والا ايه ..

ورحال مين الي هتشديهم يا بنتي ..
كده من غير اذن .. هيه وكاله من غير بواب ..

ومعلش لو سمحتي .. متو رجل ده معايه انا بس

حقوق الطبع محفوظه .. ايوه احسن ازعل

Unknown said...

ازيك يا هاله

ضحكت اوي في اخر البوست
كل مشكلتك النوم خلاص غيري ورديتك روحي اي قسم تاني ههههههه

دي اول زياره لمدونتك الجميله وان شاء الله متكونش الاخيره


تحياتي ليكي

loza said...

هاله ؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟
؟؟؟
؟


اهلا

:D

lolla said...

تامر

هزار جزمجية؟؟

ج ز م ج ي ة؟؟
ج
ز
م
ج
ي
ة
؟؟

ة ي ج م ز ج؟؟


بارك الله فيك

بس هى غلطتى فعلا
اقدم اعتذارى الرسمى

lolla said...

Loza

هسيبه ف حاله والله

انت اختى حبيبتى تستحملينى

وهو انت يعنى اللى حلوه قوى .. ده انت ام الدبش

ههههههههههههههههههه

وبعدين اشد الرحال براحتى انت مالك؟؟ وحقوق الطبع محفوظة ليه ؟؟ عليا انا الكلام ده؟؟ لما انت مشغالاها عصابات من الاصل
روحى العبيهم على حد تانى

وبالنسبه ل ... هاله .. ف مدونه من المدونات اضطريت انى اقول اسمى .. فغالبا اتلقط .. يالا حصل خير

لولا .. هاله .. مش محتاجه فكاكه يعنى

ههههههههههههههههه
انت وحشتينى على فكره

lolla said...

bar2ash

اهلا وسهلا بيك يا فندم .. منورنا والله

وانا والله ما غاويه نوم .. بس بدور على اى حجه عشان تبطلوا تجروا بسرعة ف الشوارع وتاخدوا بالكم من نفسكم شويه


مفيش ف الطب قسم فيه نوم
الا لو بقيت انا المريضه

هههههههههههههههههههههه

تامر حسين said...

حلوه اعتذاري الرسمي دي
طيب فين بقي طابع الدمغه وختم النسر عشان يبقي رسمي بجد وكمان يمضي عليه اتنين موظفين لا يقل مرتبهم عن 50 جنيه

علي فكره زي منتي بتهزري انا كمان بقولها بروح رياضيه عشان بس متاخديش الاطفال الصغيرين علينا
ولا ايه يا دوك
تحياتي واحتراماتي ليكي وللوزا
وربنا يهديني ويبارك فيا قولي أمين

loza said...

حلاوة الصلح لو سمحتوا ..

momken said...

هما قبضوا عليكى ولا ايه

ولا بتوع المرور اخدوكى اسيره
؟؟؟؟؟؟
فين البوست الجديد



تحياتى

نوسه وريمان فى هاكونا مطاطا said...

هههههههههههه

مدونه لذيذه اوى اوى

احنا اصلا بنحب صور عالم سمسم

احنا فرحانين بزيارتنا لمدونتك بجد

مدونه عسسسسسسسسل

والبوست كمان يجنن

ومن بعد اذنك احنا اخدنا شويه صور من عندك

هههههههههههه

مدونتنا برضه دمها خفيف

يا ريت تزوريها

loza said...

ههههههههههههه

من بقك لباب السماء يا ممكن

هههههههههههههه

loza said...

اول مره اشوف اتنين بيعلقو في كمن واحد .. عموما أهلا وسهلا حسام وريمان ..

واتفضلوا المدونه تحت أمركم .. والي انتو عيزينوا ..
ولو للولا قالتلكو حاجه انتوا بس تعالو قولولي ..

ههههههه

انا كمان سعيدة بزيارتكم ..

lolla said...

momken

لا اسيرة ولا حاجة .. محدش يقدر يجرؤ اصلا

هههههههههههههههه

انا بس مشغولة شوية والامور متلخبطة معايا

لكن من عنيا الاتنين

lolla said...

loza

بارك الله فيكى يا خفة

وبعدين انت عاوزه تطفشى الناس منى

اما انت غلسة
هههههههههههههههههههه

خليكى كويسة احسن انت بتمتحنى ... وفى حد ممكن يدعى عليكى انت حره

هههههههههههههههه.. ربنا معاكى يا رب

lolla said...

حسام وريمان

قبل ما تخشوا ارض العزه ؟؟ يعنى انتو لسة ف ارض العار ادنى درجات دورة الطعام؟؟؟

هههههههههههههههههههههه

اهلا وسهلا بيكم .. وميرسى على الاطراء الجميل جدا .. ومن غير ما تقولو واضح ان مدونتكم زى العسل

واتمنى ماتكونش دى آخر زياره
وخدو اللى انتو عاوزينه .. ولو لوزة قالتلكم حاجه .. ابقو قولولى
هههههههههههههه
سلام

loza said...

فلتتت

alwani said...

يعجبني أسلوبك العفوي والرائع في سرد المواضيع

مشكورة يالوزا على كلامك القيم هذا
أتمنى بروعتك هذه إنك تشاركيني في أخر مواضيعي عن إساءة بعض المدونين وكيف ترد على هذه الإساءة لو زادت يوم ورا الثاني
وأتمنى ما تنسى تدعي لمن أساء بالهداية
ولزوجته بالشفاء يارب
أنتظرك في مدونة alwani

loza said...

alwani

اهلا وسهلا بيك سعيدة بوجودك .. بس البوست العسل ده منزلاه للولا مش أنا ..

عموما سعيده جدا انو عجبك ..

ويشرفني جدا ان نشارك الرأي في مواضيعك ..
تقبلي تحياتي ..

lolla said...

alwani

ياحلاوه ياحلاوه .... يعنى انا اشيل البطيخ وتعب واعمل موضوع ... وبعدين تطلع الست لوزه عاملاه
لا معلش لو سمحتى .. دى غلطه لا تغتفر
وبعدين اصلا لوزه دى لو لفت زى النحلة مش هتقدر اصلا تطلع كلمتين من اللى انا كاتباهم يعنى من باب المعرفه يعنى

ههههههههههههههههههههههه .. ما علينا
المهم سعيده بوجودك وانا بموووووت فى الالوان .. وميغركش اللى انا عاملاه ف لوزه د احنا اكتر من اخوات
ولما تزورنا كتير هتفهم
هههههههههههههههههههههههه

loza said...

يحليله يا حلييييييييييييييييييييييله ...



ههههههههههه مكنتش فاكره انك الواد رجب بتاع الطلبات ..

زززززززززززززززززز
شفتي بقى بزنة وحده بس جبت محاضرة احسن من محضراتك يا تحفه .. علشان تعرفي بس القدرات ..هههههههه

Herr Esharif said...

خليها على الله وبس المشكله فى اللى واقف ينتظر الاشاره الخظرا وهوب والا واحد داخل فيه من الخلف بسرعة صاروخ والنتيجه كسر فى فقرات العنق وحالة وفاء على طول والسبب !!! ملينا من دكرها خلاص ربنا يكون فى عونا

. said...

i am new in blogging world
this my blog
http://aliaawwe.blogspot.com
waiting for your comments
thanks

lolla said...

loza

محاضرات ايه يا شيخه روووووووووووحى

ههههههههههههههه

lolla said...

abdullah sh

اهلا بيك يا فندم نورتنا .. وشكرا على التعليق اللطيف

lolla said...

aliaawee

copy that....
consider it done...
thanks

سفير السلام said...

ماتبص قدامك يا صاحب الأجره لوزا

عندك حق فعلا حوادث بسبب الإشارات
وعندنا أي مكان فيه شرطه يكون زحمه وحوادث ولما ماتكون فيه شرطه او اشاره مافيش حوادث
يعني الامور ماشيه بالمشقلب

loza said...

ههههههههههههههه


عموما انا مليش دخل بالموضوع هدي للولا ..

اتفاهم انت وياها

lolla said...

سفير السلام

صح والله كلامك ... هو ده اللى انا اقصده


نورتنى

واد غلبان said...

وانا من موفعى هذا ع الرصيف
ارفض بشدة الغاء اشارات المرور
و اطالب المسؤلين
بمنع السيارات
==========
تحيا مصر و تحيا اللغة العربية

lolla said...

واد غلبان


عفارم عليك

نورتنا

S H A H said...

جامد قوي قوي اللوك الجديد ده

و اخف من الاول شوية

والثيم لايق مع الجو العام و اساميكم
بدل محطة القطر اللي كنتو حاطينها

تامر حسين said...

شوفتو بقي ان لو الواحد مسألش فيكو انتو كمان مش بتسألو في حد ازاي
تحياتي

lolla said...

شاه

ازيك يا باشا ... ايه الغيبه الطويله دى

ايوه صح الثيم احلى بكتير من محطة القطر اللى انت بتقول عليها

تحس القلعة دى كأنها الوكر بتاعنا
هههههههههههههه .. شغل عصابات
متغيبش عنا تانى يا شاه .. اتفقنا؟؟

lolla said...

تامر

على فكرة احنا بنسأل وانت اللى مش بتسأل ... معرفش ايه اللخبطه اللى انت فيها دى

على العموم ماشى ... ما علينا

ههههههههههه .. هنسأل يا سيدى

. said...

loza
اذيك يا لوزه عامله ايه محدش بيسمع اخبارك يعنى
يا رب تكونى بخير يا جميله

loza said...

أهلاااااااااااااااااااااا يا لولا .. تعرفي بجد وحشتني الصفحة ده ..
وييييييييييييييييييييييييييييييي


:)

أولا سوري جدا على تأخيري في الاتفاق .. انا عارفه اني زددتها وانت كرهتيني .. لكن والله مشغوله شويتين ..


**************************


في واد غلبان .. فاتح مظاهره شكله .. ايه ده ..
هههههههه
أنا فرط ضحك عليه ..
على فكره ده جملة هبه .. والله وحشتني جدا ..البنت ده .. معندكيش أخبار عليها ؟؟

والسيد شاه بيه بيتمسخر قوي وبيتنظر .. انت سمحاله ..

وبعدين احنا كنا حطين قطر .. مين قال وفين .. ها ..

واللوك مش جديد قوي .. ده قدم وعتق .. بس هوه الي مبيجيش ..

شاه .. ازيك .؟؟ ..

انا مقلتش عليك حاجه ..
ده مش انا على فكره ..

:D
وكبتن تامر .. بيجي يعمل عندنا بس اعلانات للبلوج بتاعه .. وبعدين احنا بنيجي عندك أكتر منك ..

فمن غير هجوم لو سمحت .. والي بيته من قزاز .. كمل انت بقى ..

**********************

aliaawwe

تسلمي والله .. وشكرا على سؤالك ..
وأنا الحمد لله بخير .. وبمب .. ومائة فل وأربعطاشر ..


سامحيني على تقصيري .. بس ليه مده كنت مغيبة ..

بعتذر منك تاني ..

وان شاء الله انت كمان تكوني بخير ..

تعرفي انا شكلي هزركم كتير .. علشان انا نزله مصر .. وناقصني ستين ألف حاجه ..

آه على فكره بس أنا بكره الشوبنج .. وبعتبره عقاب ..
ربنا يعني .. واجيب الي عايزاه .. بس لو حد يطلع مكاني .. ويختار


هههههههههه

تحياتي ومرسي خالص

lolla said...

مالك يا بنتى .. ايه خطاب حجه الوداع اللى انت عاملاه ده ... وكأننا مش هنشوفك تانى
دى ماكانتش حاجه دى اللى انت مشغوله فيها
قلنا ف الاول امتحانات وقلنا ماشى
لكن دلوقتى ايه اللى وراكى ..ها؟؟

ع العموم لما تيجى .. لما تيجى نتحاسب
يا وحشه
ههههههههههههههههه .. لما ادخل ارنلك ها؟؟
انا مش معايا رصيد
هههههههههههههههههههههههههههههه

Unknown said...

السلام عليكم

ليا وحشة صح
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

والله الغيبة في الدراسة خليتني هموت وطل على المندونة ده ( فاهماني هه ) ولكن للأسف والله أنتم شغلين نفسكم بأيه وإلا بإه
ما هيا الدنيا خربانا خربانه . يعني بالزمة ألاف الملاين من الناس سكتين .. همنكلم أحنا يعني

..............................

على العموم ما تنسوش تزورونا

see you soon

lolla said...

ههههههههههههههه
ليك وحشه صح
خربانه....خربانه